Dalla conoscenza biologica alla dimensione esperienziale: le Health Humanities nei Corsi di Laurea in Farmacia / From biological knowledge to the experiential dimension: the Health Humanities within the pharmacy degree courses

Ricevuto: ottobre 30, 2018
Accettato: ottobre 30, 2018
Pubblicato: ottobre 30, 2018
Abstract Views: 470
PDF: 8
Publisher's note
All claims expressed in this article are solely those of the authors and do not necessarily represent those of their affiliated organizations, or those of the publisher, the editors and the reviewers. Any product that may be evaluated in this article or claim that may be made by its manufacturer is not guaranteed or endorsed by the publisher.

Autori

La sempre maggiore conoscenza fisiopatologica delle malattie non deve escludere la realtà antropologica del malato dal momento che la medicina ha una finalità terapeutico-assistenziale rivolta proprio al malato. Alla luce di queste considerazioni gli Autori mettono in luce l'importanza delle Medical Humanities anche nei Corsi di Laurea in Farmacia. Il farmacista infatti può essere un legame importante tra medico e paziente; può contribuire all'adesione del malato alla terapia e, dunque, il suo ruolo ha una implicazione etico-antropologica che non può essere sottovalutata.
----------
The Authors present their thoughts on the importance of the Humanities in pharmacy education. They underline how the Humanities contribute not only to the physician's personal education and his or her clinical training but also to the pharmacist's personal education. The Humanities have the ability to influence pharmacy student as a whole person: intellectually, emotionally and spiritually. In particular, great literature, art, history, can help professionals to develop and sustain professionalism. As students think about and empathize with the dilemmas that characters in these stories face, they come to better understand their patients, as well as themselves.

Dimensions

Altmetric

PlumX Metrics

Downloads

I dati di download non sono ancora disponibili.

Citations

Come citare

Giardina, S., & Spagnolo, A. G. (2018). Dalla conoscenza biologica alla dimensione esperienziale: le Health Humanities nei Corsi di Laurea in Farmacia / From biological knowledge to the experiential dimension: the Health Humanities within the pharmacy degree courses. Medicina E Morale, 67(4), 393–405. https://doi.org/10.4081/mem.2018.548