La procreazione assistita dalla prospettiva della business ethics o dell’etica medica

  • Francisco J. Lara | javier.lara@ucv.es Professor of Management, Business School, Catholic University of Valencia, Spain.

Abstract

L’articolo ha l’obiettivo di dimostrare l’esistenza di un vero e proprio business economico, un vero e proprio mercato riproduttivo dietro al tema dell’infertilità. È ciò che è noto con il nome di “Baby Business”. Se possibile, per questo tipo di mercato (il “Baby Business”), ipotizziamo di applicare i principi generalmente accettati di sussidiarietà, solidarietà, reciprocità e gratuità.
----------
This article hopes to demonstrate the existence of an authentic economic business, a real reproductive market behind the medical world of bioethics and infertility. This is what is known as the “Baby Business”. We hypothesis whether it is possible in this type of market (the “Baby Business”) to apply the generally accepted principles of subsidiarity, solidarity, reciprocity and gratuitousness.

Dimensions

Altmetric

PlumX Metrics

Downloads

Download data is not yet available.
Published
2013-10-30
Info
Issue
Section
Original Articles
Keywords:
Baby business, business ethics, etica medica / Baby business, medical ethics
Statistics
  • Abstract views: 255

  • PDF (Italiano): 0
How to Cite
Lara, F. J. (2013). La procreazione assistita dalla prospettiva della business ethics o dell’etica medica. Medicina E Morale, 62(5). https://doi.org/10.4081/mem.2013.86